TEGEVUSKAVA 2021 – 2023
Rohelise kooli
teemad on:
· Elurikkus ja loodus
· Kliimamuutused
· Energia
· Globaalne kodakondsus
· Tervis ja heaolu
· Toit
· Meri ja rannik
· Prügi
· Õueala
· Transport
· Jäätmed
· Vesi
·
2016/2017.
õppeaastal keskendub Tallinna Arbu Lasteaed kolmele teemale:
1. Elurikkus ja loodus
2. Tervis ja heaolu
3. Vesi
·
2017/2018.,
2018/2019., 2019/2020. õppeaastatel lisanduvad teemad:
1. Globaalne kodakondsus
2. Meri ja rannik
3. Prügi
4. Jäätmed
5. Õueala
·
2020/2021.
õppeaastal keskendub Tallinna Arbu Lasteaed kuuele teemale:
1. Elurikkus ja loodus
2. Tervis ja heaolu
3. Meri ja rannik
4. Globaalne kodakonsus
5. Õueala
6. Prügi ja jäätmed
·
2021/2022.
õppeaastal keskendub Tallinna Arbu Lasteaed järgmistele teemadele:
1. Elurikkus ja loodus
2. Tervis ja heaolu
3. Globaalne kodakonsus
4. Prügi ja jäätmed
·
2022/2023. õppeaastal
on fookuses kuus teemat:
1. Elurikkus ja loodus
2. Tervis ja heaolu
3. Õueala
4. Prügi
5. Jäätmed
6. Energia
Keskkonnategevuskava aastateks 2021
– 2023
Strateegiline juhtimine |
|||||
Tegevus |
Tähtaeg |
Vastutaja |
Tulemus |
||
2021 |
2022 |
2023 |
|||
On
koostatud rahvusvahelise Rohelise kooli tegevuskava ja viidud läbi
ettevalmistavad tegevused |
* |
* |
* |
Õppeala-juhataja |
Tallinna Arbu
Lasteaed võtab osa rahvusvahelisest Rohelise kooli programmist |
Lasteaia töökoosolekul
valitakse ja vajadusel uuendatakse keskkonnatöörühm |
* |
* |
* |
Õppeala-juhataja |
On moodustatud
keskkonnatöörühm |
Keskkonnatöörühm viib läbi keskkonna ülevaatuse, et välja selgitada
laste, lastevanemate ja personali keskkonnaalased väärtushinnangud, teadmised
ja hoiakud, tegevused. |
* |
* |
* |
Töörühm |
On läbi
viidud keskkonnaülevaatus, mille tulemusena koostatakse tegevuskava |
Keskkonnatöörühm koostab keskkonnategevuskava,
mis on lasteaia arengukava lisa. |
* |
|
|
Töörühm |
Tallinna Arbu Lasteaia
arengukava sisaldab Rohelise kooli programmi tegevusi |
Personalijuhtimine |
|||||
Tegevus |
Tähtaeg |
Vastutaja |
Tulemus |
||
2021 |
2022 |
2023 |
|||
Osalemine Rohelise
kooli programmi infopäevadel ja koosolekutel ning info edastamine |
* |
* |
* |
Õppeala-juhataja |
Lasteaia
personal on teadlik kõigist Tallinna Rohelise kooli programmi tegevustest |
Pedagoogid osalevad Tartu Ülikooli koolitusel „Tark tarbimine“ |
|
* |
|
Direktor |
Pedagoogid oskavad tarbijaharidust
lõimida õppe-ja kasvatustöösse |
Lasteaias toimuvad sisekoolitused-töötoad, kus õpetatakse meisterdama
taaskasutavatest ja looduslikest materjalidest |
* |
|
|
Õppeala-juhataja |
Pedagoogid
oskavad kasutada taime ja taaskasutusmaterjale mänguvahendite valmistamiseks |
Õppe-ja kasvatustegevus |
|||||
Tegevus |
Tähtaeg |
Vastutaja |
Tulemus |
||
2021 |
2022 |
2023 |
|||
Keskkonnatöörühm koostab keskkonnakasvatuse õppekava, mis on lasteaia õppekava lisa |
* |
|
|
Õppeala-juhataja |
Lasteaia õppekava
sisaldab keskkonnakasvatuse valdkonda |
Keskkonnakasvatuse õppekava analüüsimine |
|
* |
* |
||
Keskkonnakasvatuse õppekava täiendamine |
|
* |
* |
||
Keskkonnatöörühm valib vähemalt
kolm teemat Rohelise kooli programmist ja planeerib teemakohased tegevused |
* |
* |
* |
Töörühm |
Lasteaed
tegeleb põhjalikumalt vähemalt kolme teemaga Rohelise kooli programmist |
Tallinna Arbu Lasteaed on
süvendatult tegelenud elurikkuse ja
loodusega |
* |
* |
* |
Õppeala-juhataja |
Lasteaias viiakse läbi projektid: „Suur taimejaht“, “Linnud, tulge
sööma!”, “Vana paber ei ole praht”, „Asjade teine elu“, „Tark tarbimine“, „Maa ime - vihmauss“ |
Tallinna Arbu Lasteaed on
süvendatult tegelenud tervise ja
heaoluga |
* |
* |
* |
Õppeala-juhataja |
Lasteaias
viiakse läbi projekt „Laste tervise parandamine S. Kneippi
filosoofia viie elemendi ühendamisega: vesi, liikumine, ravimtaimed,
hingeline tasakaal ja tervislik diet” |
Tallinna Arbu
Lasteaed on süvendatult tegelenud vee ja energiaga |
* |
* |
* |
Õppeala-juhataja |
Lasteaias
väheneb vee ja elektronenergia tarbimine. |
Planeeritakse
õuesõppetegevusi igapäevaselt |
* |
* |
* |
Õpetajad |
Õpetajad viivad läbi õuesõppetegevusi. Lapsed on mõistnud elurikkuse tähendust ja oskavad teha praktilisi
aiatöid |
Tallinna Arbu Lasteaed on
süvendatult tegelenud globaalse
kodakondsusega |
* |
* |
* |
Õppeala-juhataja |
Lasteaias viiakse läbi ülemajalised projektid: “Kiusamises vaba lasteaed” “Muud rahvused ja riigid” “Maailma muinasjutud ja kangelased” |
Tallinna Arbu Lasteaed on
süvendatult tegelenud prügi ja
jäätmetega |
* |
* |
* |
Õppeala-juhataja |
Lapsed oskavad
sorteerida prügi ja hoida loodust. Kasutavad oma töödes jäätmematerjale. |
Tallinna Arbu Lasteaed on
süvendatult tegelenud õuealaga |
* |
|
* |
Õppeala-juhataja |
On loodud
taimede rada. Lapsed oskavad mängida õues loodusmaterjaalidega. |
Avalik suhtlemine ja
partnerlus |
|||||
Tegevus |
Tähtaeg |
Vastutaja |
Tulemus |
||
2021 |
2022 |
2023 |
|||
Pidevalt täidetakse ajaveeb „Roheline
Kool (Tallinna Arbu Lasteaed)“ , kooli veebileht ja lasteaia leht
FB-is https://ecokoolarbu.blogspot.com.ee/ https://www.tallinn.ee/est/arbu/ https://www.facebook.com/TallinnaArbuLasteaed |
* |
* |
* |
Arendusjuht/ Õppealajuhataja/ RK koordinator |
Lapsevanemad
on teadlikud Rohelise kooli programmist ja lasteaia tegevustest |
Iga aiarühm postitab oma FB-i
rühmas infot programmi ja tegevuste tutvustamiseks |
* |
* |
* |
Õpetajad |
|
Ressursside juhtimine |
|||||
Tegevus |
Tähtaeg |
Vastutaja |
Tulemus |
||
2021 |
2022 |
2023 |
|||
Iga aiarühm
korraldab taimede kasvatamist oma taimekastides |
* |
* |
* |
Majandus-juhataja |
Lapsed
kasvatavad õues kasvukastides taimi |
On kirjutatud säästliku majandamise
tegevuskava · |
* |
|
Majandus-juhataja |
Lasteaias rakendatakse
säästliku majandamise ja keskkonnahoiu põhimõtteid. |
|
Säästliku majandamise
tegevuskava analüüsimine |
|
* |
* |
|
|
Säästliku majandamise
tegevuskava täiendamine |
|
* |
* |
|
|
Tallinna Arbu
Lasteaia Rohelise kooli tegevustest saab informatsiooni kodulehelt http://www.tallinn.ee/est/arbu/Roheline-kool-19, mida täiendatakse pidevalt.
Laekub informatsioon ka Tallinna Arbu Lasteaia Rohelise Kooli blogile https://ecokoolarbu.blogspot.com.ee/.
Personalide jaoks on mõeldud infotelekas informatsiooni saamiseks.
Lapsevanemate jaoks saadavad õpetajad tähtsat informatsiooni rühmadesse
FB-is või annavad suuliselt edasi.
Lapsevanemal on õigus avaldada arvamust ja soovi osaleda õppe- ja
kasvatustegevuste teemade ja tegevuste planeerimisel ja läbiviimisel.
Tegevuskava uuendamise ja täiendamise kord
Iga õppeaasta
alguses vaatab töögrupp tegevuskava üle ning vajadusel korrigeerib. Töögrupi
liikmed tutvustavad tegevuskava muudatused sügisel pedagoogilises nõukogus.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar